Az Okwui Enwezor Olvasókör (Erőss Nikolett, Hornyik Sándor, Kékesi Zoltán, Timár Katalin, Turai Hedvig)
2012. december 18-án, 14 órakor nyilvános bemutatót tart a Ludwig Múzeum 2. emeleti stúdiójában, melyre szeretettel várja az érdeklődőket.
Okwui Enwezor 2013 februárjában a Ludwig Múzeumban A marginalitás elméleti és kritikai problémái napjaink művészetében című sorozatának keretében tart nyilvános előadást. Az olvasókör ezt az eseményt vezeti be.
Okwui Enwezor teoretikus, művészettörténész, kritikus, kurátor, a müncheni Haus der Kunst igazgatója. A 2002-ben a 11. kasseli dOCUMENTA művészeti igazgatója volt, számos nemzetközi kiállítást kurált, köztük a 2. Johannesburgi Biennalét (1997), a dél-koreai 7. Gwangju Biennalét, ő rendezte a New York-i International Center of Photography Archive Fever. Uses of the Document in Contemporary Art (Archivum láz. Dokumentumhasználat a kortárs képzőművészetben) című kiállítást, valamint kiállításokat rendezett a New York-i P.S.1-ban, a Guggenheim Museumban, az Art Institute of Chicagóban, Berlinben, Londonban, Párizsban. Tanított egyebek között a San Francisco Art Institute-ban, a University of Pittsburgh-on, a Columbia Universityn. Tevékenységében kiemelt figyelmet fordít az afrikai művészetre, a marginalitás kérdéseire.
Publikációi a legjelentősebb kortárs elméleti folyóiratokban jelennek meg (Third Text, Documents, Texte zur Kunst, Grand Street, Parkett, Artforum, Frieze, Art Journal, Research in African Literatures, Index on Censorship, Engage, Glendora, Atlantica), 1994-ben ő alapította a NKA: Journal of Contemporary African Art című folyóiratot. Több könyvet írt, néhány közülük a Contemporary African Art Since 1980 (Bologna: Damiani, 2009, Chika Okeke-Aguluval), Antinomies of Art and Culture: Modernity, Postmodernity, Contemporaneity (Durham, NC: Duke University Press, 2008), Reading the Contemporary: African Art, from Theory to the Marketplace (MIT Press, Cambridge and INIVA, London), Mega Exhibitions: Antinomies of a Transnational Global Form (Wilhelm Fink Verlag, Munich), Archive Fever: Uses of the Document in Contemporary Art és The Unhomely: Phantom Scenes in Global Society.