Az Okwui Enwezor Olvasókör

2012. december 18. 0.00–00.00
Mikor
2012. december 18.
Bérlettel nem látogatható

Az Okwui Enwezor Olvasókör (Erőss Nikolett, Hornyik Sándor, Kékesi Zoltán, Timár Katalin, Turai Hedvig)

2012. december 18-án, 14 órakor nyilvános bemutatót tart a Ludwig Múzeum 2. emeleti stúdiójában, melyre szeretettel várja az érdeklődőket.

Okwui Enwezor 2013 februárjában a Ludwig Múzeumban A marginalitás elméleti és kritikai problémái napjaink művészetében című sorozatának keretében tart nyilvános előadást. Az olvasókör ezt az eseményt vezeti be.

Okwui Enwezor teoretikus, művészettörténész, kritikus, kurátor, a müncheni Haus der Kunst igazgatója. A 2002-ben a 11. kasseli dOCUMENTA művészeti igazgatója volt, számos nemzetközi kiállítást kurált, köztük a 2. Johannesburgi Biennalét (1997), a dél-koreai 7. Gwangju Biennalét, ő rendezte a New York-i International Center of Photography Archive Fever. Uses of the Document in Contemporary Art (Archivum láz. Dokumentumhasználat a kortárs képzőművészetben) című kiállítást, valamint kiállításokat rendezett a New York-i P.S.1-ban, a Guggenheim Museumban, az Art Institute of Chicagóban, Berlinben, Londonban, Párizsban. Tanított egyebek között a San Francisco Art Institute-ban, a University of Pittsburgh-on, a Columbia Universityn. Tevékenységében kiemelt figyelmet fordít az afrikai művészetre, a marginalitás kérdéseire.

Publikációi a legjelentősebb kortárs elméleti folyóiratokban jelennek meg (Third Text, Documents, Texte zur Kunst, Grand Street, Parkett, Artforum, Frieze, Art Journal, Research in African Literatures, Index on Censorship, Engage, Glendora, Atlantica), 1994-ben ő alapította a NKA: Journal of Contemporary African Art című folyóiratot. Több könyvet írt, néhány közülük a Contemporary African Art Since 1980 (Bologna: Damiani, 2009, Chika Okeke-Aguluval), Antinomies of Art and Culture: Modernity, Postmodernity, Contemporaneity (Durham, NC: Duke University Press, 2008), Reading the Contemporary: African Art, from Theory to the Marketplace (MIT Press, Cambridge and INIVA, London), Mega Exhibitions: Antinomies of a Transnational Global Form (Wilhelm Fink Verlag, Munich), Archive Fever: Uses of the Document in Contemporary Art és The Unhomely: Phantom Scenes in Global Society.