Zene és videójátékok - Auditív orgazmus a Pac Man-től a Diablo-ig
Előadó: Damsa Andrei - pszichológus, kutató, gamer. Kutatási témaköre kiterjed a játékokkal kapcsolatos kognitív folyamatok vizsgálatától egészen a motivációig. Kiemelt érdeklődési területe a játékosítás, valamint a játékos gondolkodás alkalmazása a gazdasági világban. Szakmai vezetőként tevékenykedik a JátékosLét Kutatóközpontban, valamint doktorandusz hallgató a Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Intézetében működő Alkalmazott Pszichológia Doktori Iskolában.
Múzeumok és könyvtárak jövője - épülőben a modern közösségi (játszó)terek?
Előadó: Fromann Richárd - NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont alapító vezetője, valamint Doktorjelölt az ELTE Szociológia Doktori Iskolában. Disszertációjának tárgya a "Gamification" jelenség vizsgálata, vagyis a játékok és a játékos mechanizmusok beépítése a hétköznapokba, az oktatásba és a munkafolyamatokba. A 2011 óta tartó JátékosLét kutatássorozatába eddig már több mint 25.000 játékost vont be, amelynek eredményeit és céljait a www.jatekkutatas.hu portálon találhatjuk. 2014. év elején létrehozta a JátékosLét Kutatóközpontot, amelynek alapvető célja a játékok és a játékos mechanizmusok jelentőségének, előnyeinek megfogalmazása, igazolása, bemutatása és elterjesztése.
A JátékosLét Kutatóközpontról:
A 2014 elején alakult NetCoGame JátékosLét Kutatóközpont Nonprofit Kft. az első és egyetlen olyan magyar kutatóközpont, ahol a gamifikáció a fő profil. A Kutatóközpont elsődleges célja, hogy - a játék(osítás) előnyeit és gyakorlati hasznát kutatva - különböző gamifikációs megoldásokat és fejlesztéseket szolgáltasson, egyéni és szervezeti motiváció javítása és a hatékonyság növelése céljából.
Kapcsolódó tartalom
/////////fur////: no pain no game 2015. március 19. – május 17.
A /////////fur//// név mögött két médiaművész-médiakritikus, két számítógépes berendezés- és játéktervező, Volker Morawe és Tilman Reiff áll.