Az előadás a Budapesti Ludwig Múzeum gyűjteményéből származó Dobozok (1996) című mű tágabb kontextusát ismerteti.
"Általánosságban elmondható, hogy ami hatással volt a művészetemre, az a korlátoltság érzése, amely a normális életet kíséri. Például idő, a pénz, a nyelv… és a végén és az élet hossza korlátozó erővel bír. Másrészt művészként úgy érzem, minden alkalommal adok valamit a munkáimmal. Ugyanakkor a világ már így is túlzsúfolt dolgokkal, ezért fontos lenne némi visszafogottságot tanúsítani a művészi kifejezés terén is. Így hát követek néhány olyan konvenciót, amelyek segítségével kontrollálni tudom a munka túlburjánzását. Ezek a konvenciók befolyásolták a munka szerkezetét."
Bővebben az előadóról:
Goran PETERCOL (1949) horvát képzőművész 1975 óta aktív résztvevője a kortárs képzőművészeti színtérnek. Fontos szerepet töltött be a hetvenes évek zágrábi neoavantgárd mozgalmában azáltal, hogy kortársaitól eltérő módon nem szakított teljesen a hagyományos művészeti konvenciókkal, helyette művein keresztül folyamatukban, szisztematikusan számolta fel azokat.
Művészeti vizsgálódásának középpontjában mind a mai napig az alkotói struktúra, a folyamatszerűség és az anyagokkal való kísérletezések állnak. Festményei, térbeli akciói, rajzai és fotói mellett az 1985 óta készített fényinstallációról vált igazán ismertté. Ezeknél a műveknél a fény – árnyék játéka, térbeli kiterjesztése hozza létre a látványt. "A szín egyfajta anyag, amelyet egy felületre helyeznek (ahogyan a fény is)." – mondja Petercol.
Goran Petercol 1949-ben született a horvátországi Pulában. A szádrévi (Bakar) Tengerészeti Szakközépiskolán végzett tanulmányai után a zágrábi Iparművészeti Akadémián szerzett diplomát (1975). Ezt követően kétéves posztgraduális képzésen vett részt a zágrábi Horvát Művészeti Akadémián. Művészeti szerkesztőként dolgozott a zágrábi Lexikográfiai Intézetben, 2007-től 2014-ig pedig a fiumei Iparművészeti Akadémián tanított. Horvátországon belül és külföldön, Brazíliától Törökországig számtalan egyéni és csoportos kiállításon, művészeti biennálén, valamint nemzetközi művészeti vásáron szerepeltek már alkotásai.
Goran Petercol Dobozok című munkája 1997-ben múzeumi vásárlás útján került a Ludwig Múzeum állandó gyűjteményébe. Művével a közönség utoljára a 2021-es Térügyek című, a BEYOND MATTER: Cultural Heritage on the Verge of Virtual Reality nemzetközi együttműködés keretein belül létrejött kiállításon találkozhatott.
A webinar a gombra kattintva indítható
Tájékoztatjuk, hogy eseményeinkről hang- és képfelvétel készül, amelyből a Ludwig Múzeum részleteket használhat fel a múzeum és programjainak népszerűsítése céljából és egyéb promóciós célokra. Eseményeinken történő részvétellel Ön elfogadja, hogy a felvételeken Ön is feltűnhet, de a Ludwig Múzeummal vagy az általa jogosított harmadik személyekkel szemben a felvétel felhasználásával összefüggésben semmilyen követeléssel nem élhet.