Az ACAX | Nemzetközi Kortárs Képzőművészeti Iroda kurátori vizitorprogramja immár ötödik éve hív meg elismert nemzetközi szakembereket, hogy betekintést nyerjenek a kortárs magyar művészeti szcénába.
A program 57. vendége:
Chris Sharp független kurátor, az Art Review párizsi szerkesztője
A visszavonulás szükségszerűen tökéletlen gyűjteménye címmel tart előadást.
Időpont: 2010. október 25. (hétfő) 18.00
Helyszín: LudwigInzert (1085 Budapest, József krt. 70, a József körút és a Nap utca sarkán)
Chris Sharp előadásában kísérletet tesz a visszavonulás művészeti gyakorlatának feltérképezésére. A visszavonulást nemcsak mint esztétikai gesztust vizsgálja, de gyakorlati példákon keresztül is bemutatja. A közönség olyan XX. századi és kortárs alkotókat ismerhet meg, akik időlegesen vagy végérvényesen kivonultak a nyugati művészeti életből. Sharp az Art Review és a Kaleidoscope párizsi szerkesztőjeként a folyóiratok szerkesztési elveiről és a kritikaírás gyakorlatairól is beszél előadásában.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk! Az előadás nyelve angol.
Chris Sharp (1974) Párizsban élő művészeti író és független kurátor.
Jelenleg is látható a bázeli Tinguely Museum-ban a Gianni Jetzer-rel közösen kurált Under Destruction című csoportos kiállítása, ami a rombolás, a pusztítás és a megsemmisítés szerepét vizsgálja a kortárs képzőművészetben. A tárlat 2011 januárjáig látogatható Svájcban, majd 2011 tavaszán a New York-i Swiss Institute-ban folytatódik. Sharp a londoni Serpentine Gallery megbízásából Becky Beasley-vel közösen hozta létre a 13 Pieces, 17 Feet előadást, ami 2010 szeptemberében a Jean Nouvel által tervezett Serpentine Gallery Pavilionban volt látható. Kurátorként olyan kiállítások fűződnek a nevéhez, mint a franciaországi Sèvres-ben, a La générale en manufacture-ben megrendezésre került In Which the Wind is Also a Protagonist című tárlat (2010. május), a prágai The Meet Factory Being There című kiállítása (2010. április), valamint a The Zero Budget Biennial projekt (társkurátor: Joanna Fiduccia), amely Párizsban, Milánóban, Londonban és Berlinben került bemutatásra (2009-10). Chris Sharp volt a kurátora a New York-i Klaus von Nichtssagend Gallery Evidence of the Paranormal kiállításának (2009. november) és a detroiti Museum of Contemporary Art számára rendezett Alexander Gutke egyéni tárlatnak (2009. szeptember).
Sharp korábban a Flash Art szerkesztőjeként dolgozott, jelenleg az Art Review és a Kaleidoscope párizsi szerkesztője. Kritikusként rendkívül aktív, írásai többek között a frieze, a Modern Painters, a Metropolis M, a MAP magazine, az Art Lies, a Spike Quarterly és a Camera Austria folyóiratokban jelentek meg. A közelmúltban többek között Ian Kiaer, Nina Canell, Lara Favaretto, Nina Beier és Owen Land munkáiról publikált írásokat. Necessarily Incomplete Anthology of Withdrawal című viselő könyve hamarosan a berlini Archive Books kiadónál jelenik meg.
Támogató: Nemzeti Erőforrás Minisztérium