Timur Novikov, akinek a Ludwig Múzeum gyűjteményében két különböző korszakából származó műve is szerepel, meghatározó alakja volt az 1980-as/90-es évek orosz művészetének. Mindkét általa indított irányzat (Újak/neoakadémizmus) mélyen beágyazódott a kortárs orosz szcénába, melyet nemzetközileg is elismertté tett. Novikov alig húsz évesen csatlakozott az avantgárd Letopis nevű csoporthoz, mellyel a Zéró-objektum körül kialakított vita kapcsán ’82-ben szakított. Újak néven megalapította saját csoportját: a korábbi kiállítások helyszíneiként szolgáló squat-lakásokat Novikov felváltotta saját műteremlakásával, melyet ASSA Galleryként nevezett el (ACCA). Az Újak rendszeres összejöveteleit átszőtte a divat és az underground / rock zene, egyfajta újszerű életfilozófiát és életérzést hirdetve. Novikov, mint az Újak teoretikusa, álnéven publikálta első cikkeit, folyamatos jelleggel továbbfejlesztve elméleti hozzáállását: ’88-ban megalapította a „Mindenféle dolgok szabadegyetemét”. Jelentős szerepe volt az 1987-es, Szolovyov által rendezett ASSA című kultikus film létrejöttében és sikerében, míg a Pirate TV megalapításában vállalt szerepe révén az első orosz média-művészek között tartható számon. Vegyes technikával készült, „expresszív nyomokat” őrző tájképe egyfajta szimbolikus töltettel bíró leningrádi pillanatkép (ACCA felirat). Fotókollázsai igen jellemzőek erre az időszakára és átmenetet képeznek a neoakadémizmushoz vezető úton.