“Emberek járják az erdőt csoportosan – madárlesre indultak. A kirándulás kora reggeltől késő estig tart, és ciklikusan ismétlődik a végtelenségig, illetve ameddig a kiállításlátogató közbe nem avatkozik. [...] A hosszú túra után a vándorok ugyanoda érkeznek meg, mint ahonnan reggel elindultak. A mesterséges erdőben tett körséta folyamán az idő fogalma egzisztenciális jelentést ölt magára. E mesterséges világ felszíne alatt, s vele párhuzamosan létezik egy másik világ is. Ezt úgy aktiválhatjuk, hogy a tér közepén található emelvényen helyezkedünk el, és amint (egy 10 másodpercig mozdulatlanul álló tárgy vagy állat képében) megjelenik egy indítógomb, egyet előrelépünk. Amint a látogató megteszi ezt az egy lépést az állat vagy a tárgy felé, az indítógomb aktiválódik, és a látogató körül kibontakozik egy minidráma.” /Részlet Lydia Schouten szövegéből/
Lydia Schouten 1948-ban Leidenben, Hollandiában született. Ma Rotterdamban él és dolgozik; a hollandiai performansz- és videomuvészet első generációjának képviselője, számos nemzetközi kiállításon szerepelt. Le jardin secret című művét Budapesten mutatja be először.