Az aacheni Peter und Irene Ludwig Stiftung letétje

Lichtenstein, Roy

Vicki (1964)

Lichtenstein jellegzetes, a képregények kockáinak transzponálásával kialakított stílusa a hatvanas évek elején született meg.
A képregény nemcsak a tömegkommunikációban betöltött szerepe és ennek a „magas művészettel” való ütköztetése miatt maradt a művész kiindulópontja, hanem hogy a képkockák kompozícióinak kisajátításával, átalakításával és egy-egy elem megváltoztatásával kiszakítsa eredeti kontextusokból, és enigmatikussá tegye őket. Így válnak a művész síró, ijedt, szomorú nőalakjai – mint a Vicki esetében is – tömegkommunikációs ikonná, újkori istennővé.
Az ötvenes–hatvanas évek népszerű képregényeihez használt Benday nyomtatási eljárást imitálja a művész munkáit fémjelző „pöttyözés”.
Az egyforma méretű és egyenletesen kiosztott cián, magenta, sárga és fekete szín-pöttyök mérete az eredeti képregénykocka felnagyításának mértékével egyenes arányban nő.
Műveiben mesterséges, hideg hatást keltő, ipari festékek használatával létrehozott tiszta, keveretlen lokálszínek, erőteljes árnyékok szerepelnek. A képhordozóként használt fémlemez szintén a tömegtermelésre utal.
« VISSZA  

Iratkozzon fel
HÍRLEVELÜNKRE!