Vásárlás a Művelődési és Közoktatási Minisztérium támogatásával, 1997

Nemes Csaba

Időtlen (1996)

Nemes Csaba a magyar posztkonceptuális művészet egyik legkiemelkedőbb alakja, aki a ’90-es évek közepén azzal a konceptuális akciójával irányította magára a figyelmet, hogy Veress Zsolt nevű művésztársával hivatalos, jogi úton nevet cseréltek, és saját munkáikat attól kezdve a másik nevével „szignálták”, illetve a művészi életben kizárólag a másik nevén szerepeltek. Az Időtlen című sorozat templomtornyokat ábrázol alulnézetből, és a képi perspektívából kiderül, hogy a fotós nem használt semmilyen tartószerkezetet, ideiglenes vagy talált emelvényt, magaslatot. A képeket a járda szintjén állva készítette, úgy, ahogy éppen elhaladt az adott templom mellett, és észrevette azt az elemet, amelyet keresett. Ezek a templomtornyok ugyanis amiatt érdekesek a művész számára, mert egy hiány révén paradox módon magukon hordozzák az időtlenséget. A tornyokon ugyanis kiképezték az óra helyét, ám az valamilyen oknál fogva mégsem került beépítésre. Így az időtlenség egész konkrét értelmet nyer a mű esetében.
« VISSZA  

Iratkozzon fel
HÍRLEVELÜNKRE!