Vásárlás a Művelődési és Közoktatási Minisztérium támogatásával, 1997

Bachman Gábor

A Kortárs Művészeti Múzeum modellje (1995)

Bachman Gábor 1996-ban, a VI. Velencei Építészeti Biennálén át-, illetve berendezte a Giardiniben álló magyar pavilon terét. A projektet 1:1 méretben mutatta be. A Ludwig Múzeumba az ezt követő évben került a Kortárs Művészeti Múzeum modellje.
Az összeállítás műfaja nem behatárolható, híven tükrözi Bachman munkásságának interdiszciplinális jellegét: installáció, épület, épületmodell, múzeumi értelemben vett műtárgy és díszlet egyaránt. A posztmodern építészet dekonstrukciónak nevezett ága a konstrukció elemekre, szerkezetekre való szétszedését, azaz dekonstruálását, majd ezek rekonstruálását hajtja végre.
Bachman munkásságára egyébként jellemző, hogy először makettet készít, és azt rajzolja „vissza” tervvé. Az építészeti festmények esetében ezt vagy a makettet viszi át olajfestménybe. Munkáival a konstruktivizmus kérdését veti fel, miközben Moholy-Nagy munkamódszerét is megidézi, a kivitelezett épület vagy a síkba transzformált építészeti gondolat elsőségéről. Számára az építészeti makett a gondolkodás terméke, festményeinek jellegzetessége pedig, hasonlóan makettjeihez, a többnézőpontúság síkban való megjelenítése, több példányban, a számítógépet is bevonva – Velencében az olajban megfestett építészeti festmények mellett számítógéppel készült épületrajzok is láthatóak voltak.
Magyarországon egyelőre nincsen megvalósult épülete.
B. K. B.
« VISSZA  

Iratkozzon fel
HÍRLEVELÜNKRE!